Tyrimas: žmonės susigėsta net ir pirkdami sekso prekes internetu

Tyrimas: žmonės susigėsta net ir pirkdami sekso prekes internetu

I'm scared to lookKai medis girioje nukrenta, bet niekas to negirdi, ar jis vis tiek krisdamas sukelia triukšmą? Ir jei jūs pirkote prezervatyvų arba lubrikantą internetu, bet niekas to nematė, ar jūs vis tiek paraudonavote?
Interneto svetainės mums palengvina gyvenimą perkant savo asmeninės priežiūros ar sekso prekes Mums nebereikia susitikti akis į akį su pardavėju ar kitokia auditorija iš parduotuvės, tačiau vis tiek dauguma žmonių susigėsta nuspausdami tą mygtuką „pirkti“.
„Gėdos jausmas buvo apibrėžtas kaip socialinė emocija, kuri atsiranda tada kai pažeidžiama socialinė norma viešumoje.“ – rodo tyrimas, kuris buvo vykdomas, tam, kad įrodyti, jog „susigėdimas taip pat gali būti jaučiamas, kai pažeidžiama socialinė norma ir privačioje aplinkoje“
Nors nėra jokio pagrindo drovėtis perkant sekso prekes internetu – tai gali būti bet kas, kas seksą padaro saugesniu ar įdomesniu – tačiau žmonės vis dar pergyvena dėl to, kad galbūt juos kažkas stebi ir teisia už perkamus daiktus.
„Yra sudaryta klaidinga nuomonė, kad perkant daiktus internetu žmonės yra izoliuojami nuo gėdos jausmo“ – sako tyrimo autorė Kelly Herd, Indianos Bloomington‘o universiteto profesorė. „Tačiau, nors ir produktas atvyksta tiesiai prie jūsų durų, būtent tas faktas, kad jūs užsisakinėjote sukelia gėdos jausmą. Jūs susigėstate, nes teisiate save. Niekas kitas, tik jūs pats.“
Buvo atlikti trys tyrimai, pirmasis buvo atliktas su 177-iais atsitiktiniais žmonėmis, internetinės apklausos būdu – buvo prašoma aprašyti jų gėdingiausius pirkinius. Kita apklausa buvo atlikta su 124-iais žmonėmis, kurie užsisakinėjo tam tikrų seksualinių medikamentų, o trečioje apklausoje dalyvavo 304 vyrai, kurie internetu pirko viagrą (akivaizdu, jog pirkimo tikslas buvo spręsti impotencijos problemą, o ne didesnio malonumo ar pan.) Vėliau mokslininkai palygino dalyvių jausmus, kokie jie buvo perkant produktus internetu ir perkant produktus tiesiogiai, susiduriant akis į akį su pardavėju. Rezultatai buvo panašūs.
Pasak Bloomingtono spaudos: „Kai žmonės internetu užsisakinėja lytiškai plintančių ligų testus, prezervatyvus ar seksualinius medikamentus, bendru rinkodaros supratimu yra manoma, kad tokie žmonės patirs mažiau gėdos nei tie, kurie perka tiesiogiai iš parduotuvės. Tačiau atlikus šiuos tris tyrimus mes manome, kad taip nėra.“

Patiko straipsnis? Pasidalink:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *